Vecāku iesaiste
Imants Frederiks Ozols: Veltīgi gaidīt brīnumus no skolotājiem, bērnu izglītībā jāiesaistās arī vecākiem.
Ja apkopo galvenās idejas, kas izskan diskusijās sociālajos tīklos, mediju publikācijās, vecāku sapulcēs un pat ekspertu apspriedēs, nav šaubu - vismaz hipotētiski vēlamies, lai mūsu bērni mācītos tādās skolās un pie tādiem skolotājiem, par kuriem mūs apskaustu visā pasaulē. Vismaz tikpat lielā mērā, kā pie mums mēdz pieminēt Somijas izglītības modeli. Taču šajā problēmā ir kāds būtisks āķis, par kuru Latvijā nav pieņemts runāt. Proti, kāda ir vecāku iesaiste un atbildība sekmīgā izglītošanās procesā.
ĪSUMĀ:
- Bērnus aizvien grūtāk sasniegt – viņiem reālā pasaule kļūst par neērtu nepieciešamību
- Vecāku iesaistīšanai bērnu izglītībā ir liela nākotne, bet ne katrā sabiedrībā.
- Atskats vēsturē: kā izveidojies pretnostatījums starp skolām un sabiedrību.
- Svarīgākais izglītības procesā: motivācija, pamatota kritika un pelnītas uzslavas, kā arī pilnvērtīga atpūta un miegs.
Lasīt atverot šeit...